THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, January 10, 2009

pasrah ku pada ilahi...

Kini aku... Pasrah
Dengan segalanya
Apakah salahku
Apakah dosaku
Tuhan berilahku petunjukmu
Redha dengan kehendakmu

Ingin ku sendiri
Meniti hari
Kala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Ape yang dialami...

izinkan ku mencoret isi hatiku disini..
Berhati-hatilah pada sebuah pena, karena dia bisa meninggalkan luka yang lebih dalam dari sayatan sembilu dan sanggup menyisakan rasa yang lebih pedih dari hempasan rotan...

Kejujuran adalah …….. kebijaksanaan yang terbaik

Yang terbaik bagi anda ialah tidak MENJANJIKAN sesuatu kepada orang lain, dan yg lebih baik lagi jika anda tidak INGKAR JANJI.

Orang yang paling sempurna bukanlah orang dengan otak yang sempurna, melainkan orang yang dapat mempergunakan sebaiknya-baiknya dari bagian otaknya yang kurang sempurna.

Meratap nasib.. Tidak ada seorang pun yang dapat menolongmu..Kecuali kamu menolong dirimu sendiri

Kejujuran adalah …….. kebijaksanaan yang terbaik...
adakah sukar melahirkan perasaan jujur itu.. alangkah indahnye jika masa itu bleh diputarkan..boleh diputar ke belakang..dan alangkah indahnye sekiranya mase dpn bley diketahu..tp siapa tau apa yang akan dan bakal terjadi.. maafkan aku sekiranye perbuatanku menyakitkan hati seseorang...mendatangkan pilu dan sendu dihatinya...maafkan ku..
sendu dan pilu dihatiku siapa yang tahu..adakah aku mangsa keadaan..
apakah salahku..
apakah dosaku..
tuhan berikanlah petunjuk..
aku pasrah dgn kehendakmu..
untuk melupakannye aku terasa sukar...
apakah harus aku lakukan...
hati menangis didalam siapa yang tau...
hidup xseindah yg diimpikan..
cinta xseindah yg disangkakan..
pasrahku padamu ilahi..
maafkan sekiranya aku yg bersalah...
aku hanya manusia biase yg xlepas dr kesalahan dan penuh kekurangan...

~pasrah~

yg benar,
-azie@g0gi-

1 comments:

Anonymous said...

cedey nya ayat gogi :(