THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, January 4, 2009

holiday ku yg panjang!!!

assalamualaikum...
arini ari terakhir ku bercuti setelah 2 minggu mengholidaykan diri... esok nak keje da... mls nye raye... kat cni nak cter ckit psl holiday ku...

hehehe....sapo2 yg nk tau ku meh la cni...
smlm, 3 jan adalah kenangan plg xindah dlm idup ku..kul8 pg aku gerak dr tnh merah kelantan ke kl...aku drive sensorg lam ujan2 lebat...dalam hati doa agar jln xbanjir...aku polo t'ganu, lam maybe lg 30min nak smpai kuala t'ganu..tetibe aku tgk sume keta penuh kat tepi jln, lori pon ade same..upe upenya jln banjir...lori pon xley lalu.. sume patah blk..aku da rase cam nak nanes..xkn la aku nk patah blk ikut kuala krai... org ckp kat kuala krai pon kekadang lg teruk banjir, pastu jauh woooo nk patah blk..pastu aku igt lg jln yg pa miki ckp ikut jalan pantai..so aku patah blk la dkt 30min gak nk cari simpang ke jln pantai tuh...ok last2 jumpe tp problemnya xde signboard pastu air lak sume melimpah atas jln..risaunye aku..rase nk nanes pon ade..first time rase nk nanes time drive...da la sensorg..pastu pk nk keje lg...klu xblk kan..takut banjir lg teruk.. last2 aku nekad, so aku redah gak la...last2 akhirnye aku jumpe gak signboard ke kuala t'ganu... tp kan..then alhamdulillah aku smpai ke kemaman kul2 ptg..mase yg sepatutnye 3jam lbh jd 6 jam disebabkan banjir dan aku sesat nk cari jalan..len kali xmo blk da kelantan time ujan..

then dr kemaman nk lik kl lak, kul4 aku gerak, ujan lebat giler smpai xnmpak jln..tp aku redah jerk, rase nk patah blk jerk..tp aku sabar jerk..pengalaman pertama dr kelantan ke kl aku drive sendiri n sensorg and penuh ngn cabaran...serikkan...smpai tol gombak kul6.30ptg..aku xjumpe jln short cut ke umah aku sbb aku da xlarat nk pk jln mane nk polo, last2 aku ikut jln ampang jerk..tp jam lak..tgh2 jam tuh smpat aku amik gambar jln jam...hahaha ni kat bwh pic nye:-


last2 kul8 smpai kat umah ku kat subang...

arini 4 jan ari terakhirku bercuti..sadis tau...aku kuar pepagi blk umah puchong...hehehe..sblm blk puchong aku singgah cheras jap...ni pic aku arini tau...(nak buh gak tu muke penat tau..rase nk demam pon ade..huhuhu...)




erm kite patah blk k.. 2 aribln la plak...aku kat klate, pastu g umah arwah datuk ku, mak nk g sane jumpe mak sedara...pegi sane kul12 thgari smpai kul5 ptg, xde benda nk wat kat sane..bosan la ckit..tp meh tgk pic2 kat bwh ni..mst terigt kenangan time kecik2 kan...


dok kat atas buaian yg gantung kat pokok..igt zaman kecik2 dulu..time ni kul2 ptg baru pas ujan..sejuk tau siap pakai sweater lg tu...cam org baru bgn tdo kan..sblh tu pic anak2 buah ku yg cecomel...cam mak sedara dia gak kan comelnya..hehehe...

ni pic kat bwh ni time bercuti kat kuantan n kemaman...korg mst kenal kan....



ni mase ngh tunggu mama dtg nak men bowling...



ni kat kuantan megabowl kot..mase dorg ngh men bowling..ngn anak mama..comel kan anak mama..cam mama jugak...

ni kat pantai kat kemaman..lupa da name ape...

sempat posing kat pantai tuh..amik pic kenangan..


ni kat kampung nelayan mane ntah...cantik pemandangan nye...dpt ketenangan...

tu la kenangan time cuti ku...actually byk lg nk cter tp cukup la takat ni dulu...penat da menaip...
esok nk keje..lahai keje ngh byk ni..esok kompom bos marah..lantak la ape nak jd...huhuh...nite sume..malam..assalamualaikum

0 comments: